Mamma80- Du vet vem

Förbannade järn!

Kategori: Allmänt

Ärligt jag blir tokig!
Då mitt järn går ner ganska tidigt i graviditeterna så har jag redan nu börjat äta tabletter med järn och folsyra. MEN det finns en Stor nackdel med järn, även om fördelarna är fler, det är att man blir stenhård i magen!

Och då jag faktiskt är gravid så ökar hungern, som nog alla vet, vilket gör att man äter mer och då oftast måste på toa någon mer gång än normalt. Och då man är stenhård i magen så blir det att man trycker på lite extra, vilket man inte heller ska göra då man lättare får hemorrojder då. Haha. Har aldrig haft det och vill inte ha.

Men ni ser dilemmat i det hela eller? Blir ju tokig att man inte ens kan gå på toa.
Hahaha fy vilket inlägg men var tvungen att skriva av mig och det finns inget bättre ställe än här hahaha.

Men tabletterna jag äter innehåller en rad massa vitaminer och mineraler som man bejöver, samt järn och folsyra som behövs under en graviditet. Perfekt.
Det var vad jag ville för stunden men kommer tillbaka sen igen! Sorry för detta inlägget!





KOMMENTARER:

  • Mikaela säger:
    2014-03-06 | 12:48:39

    Är själv gravid så vet hur det är. Jag gick till läkaren och fick movicol den har räddat min mage.

    Svar: Åh tack för tipset! Visste jag inte att man kan få. Hur långt är du gången?
    Mamma

  • linn säger:
    2014-03-10 | 18:24:23

    Har aldrig varit gravid, men fick järnbrist av andra orsaker. Prövat blutsaft? Funkade perfekt för mig! Smakar apa men det är det enda negativa tycker jag:)

    Svar: Usch vad jobbigt. Inget kul med järnbrist. Hehe ja har testat det men fixade verkligen inte smaken. Men annars är det jätte bra som du säger. Hoppas du fått ordning på järnet nu :)
    Mamma

  • Mikaela säger:
    2014-03-11 | 18:56:45

    Jag är i v 28. Jag började med mina järntabletter för ett par veckor sedan. Jag tar en varannan kväll och så tar jag movicol varje dag för att slippa trög mage.

    Svar: Ok jag är i v 15+2 :) Glömde ta det med movicol med bm igår men ska ta det nästa vecka med henne. Men kätte tack för tipset.
    Mamma

Kommentera inlägget här: