Mamma80- Du vet vem

En gång för alla.

Kategori: Allmänt

Ja nu är jag i v 16+4 OM det stämmer vilket inte är säkert! Har fått tid för UL i April så då får vi se om det är så långt gånget.

Men nu till det som är anledningen till detta inlägg. Jo det är att jag drack den 27 eller 28 december vilket då skulle betyda att jag var i v 4 eller något sådant. MEN jag hade inte en aning om att jag var gravid då jag inte ens var sen, med mensen då så klart.

Dock så verkar folk helt galna i att läsa min blogg för att sedan skriva till mig på Dessies blogg, haha, ja det säger mer om er än mig. Att försöka smutsa ner mig och få mig att se dålig ut lyckas ni inte med.

Jag hade lyckats gå ner massor i vikt innan jul och när julen kom så var det dags för jul mat. Jag ÄLSKAR julmat och längtar hela året på att få äta det igen haha. Så jo jag gick upp något kilo vilket är fullt normalt under julen och heller inte fick mig att tro något annat. Jag hade inga som helst symptom förens i mitten av Januari. Men då även December och Januari var en Väldigt stressig tid för oss, saker jag inte skriver eller kommer skriva om på bloggen, så hade jag magkatarr och trodde att den sena mensen berodde på detta. Men i mitten av Januari så började bli helt orke lös och ville bara sova, vilket fick mig att tänka en sekund att det kunde vara graviditet. Men tänkte att jag väntar Januari ut och ser om den kommer då allt lugnat ner sig. Mensen kom inte och den 13 februari tog jag ett gravtest som var positivt :)

Jag har inte druckit något efter den kvällen i december då jag dricker väldigt sällan. Men nu vet ni och ni som skriver om mig som gäst hos Dessie, fråga mig istället här så hade ni fått svar direkt. Sen är det väldigt vanligt att man tidigast i v5 känner att något inte stämmer, då man gått över tiden med en vecka på mensen. Så sluta nu att anklaga mig för saker som absolut inte stämmer!

Sista gången jag skriver om detta nu.
Ha en bra dag!



KOMMENTARER:

  • E. säger:
    2014-03-27 | 16:28:11

    Har för mig att vi läste på gymnasiet att det inte är farligt för barnet i början av gradiviteten om man har druckit alkohol. Självklart är det ju ingenting man gör medvetet såklart men det är nog oerhört vanligt att många dricker utan att veta om att dom är gravida :)
    Gör ni en koll på kön på första UL eller får man göra sånt på en extra kontroll? :)
    Kram!

    Svar: Ofarligt kanske det inte är, eller hört att dom 4 första veckorna ör det ofarligt. Precis en normal person dricker inte om man vet att man är gravid. Haha men låt dom, lär bli mer snack när vi gjort UL i morgon. Ligger bebisen rätt och jag är så långt gången som vi tror tror så kan vi se det vid första :) Så vi hoppas få veta i morgon vad det är :) Kram :)
    Mamma

Kommentera inlägget här: