Mamma80- Du vet vem

Dagens Recept

Kategori: Allmänt

Hej hej!

Tillbaka igen och då det är Söndag så är det Masterchef maraton på TLC. Vet inte vad det är men jag älskar verkligen det programmet.
Men lissade ett avsnitt för jag och älsklingen lagade lunch ihop. Blev filippinsk mat idag :) Problemet år att varken jag och älsklingen har glömt vad rätten heter men det är super billigt och hur gott 8ch enkelt som helst.

Nu är det så att jag följer ALDRIG recept utan går på smak. Så jag gör så att jag skriver det som vi hade idag. Visaa av ingridienserna vet jag hur mycket vi hade av så där får ni exakta mått. Men testa det för det är verkligen gott och mättande.

800g Köttfärs, ta den färsen ni föredrar.
5 stora potatisar
2 Stora gula lökar
Soya
Salt
Peppar
Vatten
Köttbuljong

Dela potatisen i fyrkanter, som i pytt i panna, och fräs dom lite så dom blir lite mjuka. Under tiden du fräser potatisen så så fräser du även på köttfärsen i gryta. Hacka löken fint och lägg i den i färsen. Tillsätt potatisen i köttfärsen. Häll på soya efter smak samt peppra och salta. Låt det puttra och smula i en köttbuljong. Smaka av och tillsätt mer soya, salt och peppar om du tycker det behövs. Jag vill ha ganska mycket smak av soyan. Servera sedan med ris.

Jätte lätt och det räcker hela dagen samt det är super gott.

Har fått frågan på att lägga upp recept och undrar om det är fler som vill se detta? Jag föredrar mat som är lätt men ändå från grunden och det behöver inte kosta mycket. Så det blir recept som följer dessa riktlinjer då det passar oss. Hoppas ki tycker detta är bra och förhoppningsvist testar något av recepten!





Kommentera inlägget här: