Mamma80- Du vet vem

Nätet, där brott kan begås ostraffat.

Kategori: Allmänt

Ja nu kommer ett sånt här inlägg som antingen gör att man får massa skit eller så håller folk med. Men nu har jag ärligt talat tröttnat på att det finns folk som kan med att sitta och kasta falska anklagelser, kränka och skriva grova förtal på nätet utan att dom blir straffade. Det är ett brott att skriva och påstå saker som inte stämmer överhuvudtaget.

Just nu så befinner jag mig i ett läge där jag funderar på att på jobba mig och få fram en persons ip-adress och ta till rättsliga åtgärder. För dom kränkningarna jag fått utstå dom senaste dagarna har gjort mig verkligen förbannad. Jag tål mycket men när en person skriver att jag inte tar hand om mina barn, att vi inte försörjer våra barn, att jag skulle dricka när jag är gravid och mycket mer, det är inte ok.

Jag kommer att lägga upp ett fåtal kommentarer som skrivits till mig på en annan blogg. Antagligen så skriver hon där för att jag inte ska kunna spåra hennes ip. Ändå så skriver hon att hon står för det hon skriver.
Men nu är jag sjukt trött på detta så frågar er, vad hade ni gjort. Skriver inte till henne mer och kommer inte göra det heller. Men nåt måste man ju kunna göra. Här kommer hennes kommentarer.









KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-02-22 | 15:34:00

    Varför bryr du dig så mycket vad hon skriver? Det spelar ingen roll om det är inte sant. Dessutom du svarar till henne hela tiden, varför inte ignorera?Finns det något sant hon skriver? Om inte varför eldar du på? Svara inte på grundlösa anklagelser. Och njut av din lilla bebis :)

    Svar: Klart att man bryr sig till slut när någon går på med så allvarliga och falska anklagelser! Det gör vilken människa som helst. Nej jag svarade till henne men sen efter jag skrev sista gången till henne att jag inte kommer bry mig mer om henne så har jag inte svarat henne. När det gäller att ett brott så har det begått ett brott. Det är både ärekränkning, förtal. Det är helt och hållet riktat mot mig när hon skriver att JAG dricker när jag är gravid, att JAG inte tar hand om mina barn och vad allt det nu är som skrivits. Plus att hon skriver till andra om mig och gör allt för att för att smutskasta. Och jag delar inte Med mig så mycket på grund av sådana som henne. Jag har mycket mer att skriva och som hade gjort bloggen väldigt bra, men jag kan inte det på grund av sånt som hon gör. Det hon skriver har hon själv pusslat ihop. Som drickat. Jag drack en gång innan nyår och det får hon till att jag dricker under graviditeten, och att alkohol och graviditet inte går ihop. Att jag inte tar hand om mina barn har hon ingen aning om för hon känner mig inte. Allt är påhittat som kan leda till att jag får så mycket skit utan anledning. Därav skrev jag mitt inlägg. Du får ha en bra kväll och jag ska absolut njuta av min lilla bebis och mina andra barn :)
    Mamma

  • Anonym säger:
    2014-02-22 | 16:04:51

    Vill bara tillägga att det fins inget brott som begåtts , man få rätt att uttala sig fritt, de rättighet har alla. Jag kan inte ser direkt förolämpande ord riktade mot dig, det är tolknings fråga, sen tycker jag personlig att du bör vara försiktig att exponera ditt familjeliv om du vill inte att knepiga människor använder information på felaktig sätt, det verkar att det är känslig ämne, så ett tips ge inte så mycket information :)

  • marycaroline.blogg.se säger:
    2014-02-22 | 22:28:24
    Bloggadress: http://marycaroline.blogg.se/

    Blev också rätt trött på den där människan. Förstår mig inte alls på henne. Kul att hon nu gjort sitt konto privat också så att ingen kan se alla hennes kommentarer. Blev hon rädd eller?

    Svar: Ja gud hon är ju helt galen. Vet inte om jag är paranoid men den där Isa som bara försvann och som hade bytt namn till Izabella som också försvann när hon fick mothugg av folk har också försvunnit och i samma veva som den sista försvann så kom den här Alicja. Men har en känsla av att det är samma person. Tänker även på grammatiken och det. Ja jag vet inte hon verkar inte klok i alla fall, vräka ur sig saker som hon gör. Och hon skriver inte här heller för att jag inte ska kunna hitta henne. Nånting döljer hon ju varför annars göra det privat. Såg även att hon tagit bort kommentarer.
    Mamma

  • Annie säger:
    2014-02-23 | 16:40:14

    Jävligt underligt beteende från den människans sida. Verkar nästan lite besatt? Samt att hon framhärdar med sina anklagelser och påhopp gång på gång. Jag förstår att du reagerar, om nån anklagar på det viset och sitter på Sveriges största blogg och hävdar att du vanvårdar dina barn mm mm så tro fan att du går i försvars ställning. Dessie borde väl kunna tillhandahålla ip adress om det skulle behövas.

    Svar: Ja något är det som inte står rätt till. Tror även att det är samma person bakom flera alias som tjafsat med mig innan, då det syns på grammatiken och så. Ja jag tror det är mer vanlugt att försvara sig än att skita i det. Förstår verkligen inte varför hon håller på. Men det säger mer om henne än mig känner jag. Det var en bra ide det kanske Man kan kolla med henne om det går. Tack för din kommentar och stöd. Kram
    Mamma

  • Anonym säger:
    2014-02-23 | 19:20:24

    Jobbig situation, men jag kan inte hitta nånstans att hon skulle nämna att du vanvårdar dina barn. Kram

    Svar: Ja men det är hon som beter sig som en, ja du förstår nog vad jag tycker. Hon upprepar detta vid flera till fällen i diskussionen plus att jag även sett att hon raderat kommentarer. Och hon hittar på saker hit och dit. Och det är inte svårt att se att hon är en lögnare som skriver saker som att jag är stor runt magen, men det finns bara foton på detta i min blogg och andra saker och samtidigt skriver hin att hon aldr7g läser min blogg och inte har gjort det. Men den som vill tro på henne och hennes lögner får lov att göra det. Men fortsätter hon under sitt nya alias att sprida sådana falska grova anklagelser så kommer jag se till att få veta vem människan är och ta till rättsliga åtgärder. Tog inte skärmdump på alla kommentarer därför ser du inte den kommentaren. Ha nu en bra kväll! Kram
    Mamma

  • Anonym säger:
    2014-02-23 | 19:44:10

    Bäst inte svara, du vet vem du är och hur är du som mamma:) kram

    Svar: Precis, slutade att svara henne. Jo då det vet jag :) Ha det jätte bra kram :)
    Mamma

  • Annica säger:
    2014-03-08 | 03:46:43

    Men du har också skrivit skit till andra och kränkt de för att de i sin tur skrivit något negativt om Dessie? Det är ren jävla pajkastning och klart folk blir irriterade på dej att du lägger dej i precis allting som andra skriver såfort du inte har samma åsikt. Du kan inte ta kritik alls, visst var detta onödigt att skriva utav den personen men inte heller helt olikt saker du har skrivit till andra? Tycker inte du ska kasta sten i glashus.

    Svar: I motsats mot många andra så står jag för att ha bettet mig illa. Och ändrat mig har jag gjort. Däremot så finns det en och en annan som fortfarande skriver och beskyller mig för saker som inte stämmer. Och när jag skrev detta inlägget som du skrivit på så blev jag anklagad för att dricka alkohol under tiden jag vetat att kag är gravid, vilket aldrig skulle ske. Jag blev anklagad för att missköta mina barn grovt och andra saker som absolut inte stämmer. Och där kan INGEN anklaga mig för att ens varit i närheten av att skriva till någon. Jag drar aldrig in någons barn, eller jag har gjort det 2 gånger dock inte i den nivån, men bad om ursäkt direkt då jag anser att det är fel att dra in barnen. Folk behöver absolut inte tycka som jag. Dock kan man skriva till varandra på et rwspektfullt sett. Håller med dig om att det är pajkastning. Men kastar sten i glashus gör jag inte. Ha en bra helg.
    Mamma

Kommentera inlägget här: