Mamma80- Du vet vem

När får man fråga?

Kategori: Allmänt

Just nu så är det inte alla som vet att jag är gravid, inte här i samhället i alla fall. Som tex barnens kompisars föräldrar och så. Men detta leder till att när jag möter folk i tex affären så tittar dom jätte mycket på magen men vågar inte fråga.

Som Claudias kompis mamma idag. Hon försökte prata med mig men kunde inte håla ögonen borta från magen haha. Gissa om jag fick hålla mig för skratt. Men så känner jag att jag behöver inte berätta för alla för det syns tydligt att jag är gravid.

Men den stora frågan är, När får man fråga en tjej om hon är gravid? För visst känns det inte bra om man inte är gravid men får frågan om man är det. Men är det ett Big No No att fråga en tjej den frågan eller när tycker du att man får fråga frågan?

Dela gärna med er av era tankar det hade varit roligt!





KOMMENTARER:

  • Zozo säger:
    2014-02-18 | 21:42:45

    ååh det är en svår fråga då det är individuellt på hur man reagerar.. vissa tycker de är jobbigt. väldigt svår fråga..hahah men jag tycker ändå det är okej att fråga med ett leende är du gravid ?

    haha kram<3

    Svar: Håller helt klart med dig. Så länge man frågar på ett rwspektfullt och kanske lekfullt sätt så är det ok :) Kram på dig ♡
    Mamma

  • marycaroline.blogg.se säger:
    2014-02-19 | 13:21:45
    Bloggadress: http://marycaroline.blogg.se/

    Åh, vilken vecka är du i? :)

    Haha, jaa, jag vet inte vad jag ska svara på frågan. Jag tycker egentligen att man kan vänta till det syns rätt tydligt och då kan man ju egentligen få vänta till över vecka 20 kanske. Själv fick jag frågan redan i vecka 12! Det tyckte jag var lite tidigt. Men hon som frågade sa att jag annars är så rak och smal och att jag nu hade lite kula på magen, så det var ju bara att säga som det var :D Men det skulle faktiskt kännas lite jobbigt att få frågan om man inte skulle vara gravid, då skulle jag nog ta lite illa vid mig att någon frågar faktiskt, haha.

    Svar: Hej :) Helt ärligt så vet jag inte riktigt, men mellan v. 7 och 10 Detta för att då vi blev helt överraskade av detta och det var så oplanerat det kunde bli så har jag inte hållt koll på menstrationen men ska in och kolla i morgon på någon bra sida då jag tror mig veta ungefär när jag hade menstrationen. Brukar vara samma datum. Men tror inte jag gått längre än 10 v. Men lyckas alltid bli överdrivet stor :)

    Jo men det är ju det om man är smal annars och helt plötsligt så kommer det en bula på magen så är det nog lättare att se. Men förstår helt din känsla att det var för tidigt. Haja jo jag har fått det några gånger och inte varit gravid men säger bara att jag tycker om mat hahaha.
    Mamma

  • Amanda säger:
    2014-02-19 | 16:30:45

    Som kille ska man i alla fall aldrig fråga om en tjej är gravid, oavsett om hon ser jättegravid ut. Hon kanske bara är stor runt det området.
    Som tjej kan man hantera det lite vänligare tror jag än vad killarna gör. Men jag skulle inte heller fråga någon om jag verkligen till 100% inte visste eller såg att hon var gravid. Risk för ett "akward-moment" är stor då!

    Svar: Nej där håller jag med ang om det är en kille eller tjej som frågar. Jag brukar också hålla på frågan tills det är "oundvikligt" att man ser det. Haha väldigt sant. Kul att du svarade!
    Mamma

  • Anonym säger:
    2014-02-19 | 18:27:43

    BARA nyfiken nu så kunde inte låta bli att fråga.
    Är det du på bilden nu? och du skrev att du inte fick veta att du var gravid förens den 13 feb??

    Vet att man kan gå länge utan att märka det men du har ju varit det innan och verkar ha koll på läget.
    Bara nyfiken som sagt.
    WTF? ;)

    Svar: Haha fråga på :) Ja nu är det jag och min tjockis mage. Jag tog gravtestet den 13 men hade misstänkt det i 2 veckor. Trodde först att jag gåt upp mycket i vikt men sen hamnade jag i en sådan trötthet och fick illamående så då var jag nästan säker. Men som sagt tog testet den 13. :)
    Mamma

  • Jennie studerar i Los Angeles säger:
    2014-02-20 | 19:07:04
    Bloggadress: http://jsjolin.blogg.se

    Jag hade nog låtit bli:)! är jag osäker så vill jag inte göra den andra personen ledsen om det nu skulle vara så att den inte är gravid. Då väntar jag hellre:)

    Svar: Kul att du kikade in och delade med dig av din åsikt :) Tycker du har rätt i fitt tänk då det ksn såra någob att fråga. Du går ha en jätte bra kväll!
    Mamma

  • G I N A ~ säger:
    2014-02-20 | 19:09:44
    Bloggadress: http://kissen.se

    Jag hade aldrig vågat fråga.. ibland är ju vissa tjocka endast på magen och man vill ju inte såra någon. Om de nu inte är gravida. ^^

    Svar: Vet precis vad du menar. Fick sjäkv frågan innan jag blev gravid och som tur är så har jag en dotter som fyller 2 nu så dkyllde lute på den geavifiteten samt att jag tycker om mat haha. Men som du däger folk kan bli sårade. Du får ga en jätte bra kväll.
    Mamma

  • Sofie säger:
    2014-02-20 | 19:32:40
    Bloggadress: http://sofiefalk.blogg.se

    Fin blogg!

    Svar: K :) kika gärna in igen
    Mamma

Kommentera inlägget här: