Mamma80- Du vet vem

Middag och kvällsfika

Kategori: Allmänt

Hej allihopa!

Måste bara skryta lite om maten jag gjorde idag. Haha det var verkligen jätte jätte gott och barnen åt massor.
Det jag gjorde var att koka kycklinglår och när dom kokat nästan klart så lägger jag i strimlad ingefära och vitlök som är finhackad som jag snabbt brynt innan. När detta kokat ihop så kryddar jag med lite citronsaft, fisksås och salt. När riset börjar bli klart så lade jag i savoykål. Det är verlöigen jätte jätte gott. Det är inte mycket till färg eller så men smakar man så är man övertalad.
Vill man kan man lägga i papaya i bitar så har man en Filippinsk rätt som heter Tinola.

Nu sover alla här hemma och jag sitter i soffan med en kopp te och en chokladboll. Hoppas det kommer något bra på tv, vet ninågot bra? Tipsa gärna!

Här är en bild på maten.
Vi hörs säkert sedan igen :)
Ni får ha en trevlig kväll!



Kommentera inlägget här: