Mamma80- Du vet vem

Dålig uppdatering, igen.

Kategori: Allmänt

Hej hej alla!

Jag vet att många tjatar om att jag har inget att göra på dagarna och att jag är arbetslös. Men kan erkänna att jag är inte helt arbetslös men vill inte heller prata om mitt arbetsliv här, mer än att jag kan säga FUCK vad MYCKET det har varit idag! Men det är kul!

Min och familjens helg har bestått av mat, inget nyttigt precis, och slappning i sofdan. Känns lite som att hela familjen har blivit skengravida hahaha. Alla äter som hästar och ofta. Dock brukar vi inte ha så mycket onyttigt som vi haft i helgen. Våra barn får inte ens lördagsgodis varje helg, utan vi försöker byta ut det till kanske en godare måltid eller så. Och våra barn är nöjda med det.

Det har varit väldigt synd om lilla Kate i helgen som haft diarré sedan i Fredags och hon har även spytt 2 gånger. Idag har hon fått behålla allt samt varit fastare i magen så det går åt rätt håll.

Tänkte bjuda på lite mat bilder sen helgen och tänkte även fråga om en frågastund är något av intresse? Ha en bra kväll nu så hörs vi! Ha det bäst!





Tacos på lördagen och gotta på kvällen till Melodifestivalen.



I Söndags blev det pizza. Barneb tig en med skunka, räkor och ananas. Medans jag tog en inbaka och älskling tog någon med massa grejer på.



KOMMENTARER:

  • Emelie säger:
    2014-02-24 | 23:30:58

    Alla människor tycker och tänker om precis allt och som förälder tror jag de flesta prioriterar lite olika, det är bara att borsta av sig vad andra säger. Du vet ju att ni där hemma mår bra :)
    Letade efter dig på fb häromdagen men jag hittade inte dig, har du fb? ^^ Hittar ju bara om locolife ;)
    Tänkte höra med dig om du kan rekommendera några utländska maträtter som inte är allt för svåra att göra? Ser ju att du lägger ut lite aptitretare mellan varven ;) Både jag och J gillar ju thailändsk och kinesisk och mat som går åt det hållet (typ mongolisk bla) (kan vara så att det är massor som skiljer sig åt men jag är inte så duktig på det området :P) För min del spelar det ingen roll om det är från ett speciellt land så sett men är sugen på att bryta av den svenska maten här hemma och J är pigg på idén. Förvisso kollade han mest italiensk mat (något vi aldrig ätit haha!) på nätet om vi kunde hitta recept som verkade intressanta.
    Oj vad rörigt det blev, iaf så kom jag att tänka på att den senaste veckan/veckorna har du lagt upp bilder som jag tycker ser goda ut på mat som du och din käresta har gjort :)
    Så om du vill, orkar och kan får du gärna överösa mig med förslag. Orkar du inte skriva recept kan jag googla :)
    Hoppas allt är bra med er! Kram från oss! :)

    Svar: Hej Emelie. Ja jag vet men när jag bblir förbannad så kan jag inte släppa der hahaha. Jo då det har vi och det vet ju dom som känner oss och dom vet ju även hur våra barn är ;) Jag har faktiskt ingen privat FB, men skaffar jag så får du den :) Ja men ciast kan jag det, ska lägga upp ett inlägg i dagarna på en soppa/gryta som är jätte lätt och allt finns på Ica, men det är en filippinsk rätt. Ska absolut fixa mer recept då jag själv älskar att testa nya rätter och även hitta på egna. Jo då det lösr jag med recept :) Haha kul att du är intresserad:) Ja då här är allt bara bra hoppas det är bra med er med :) Kram på dig!
    Mamma

  • Anonym säger:
    2014-02-25 | 10:02:17

    Bra om du uppdaterar, tycker att det är roligare läsa om ditt liv och inte om bråk som pågår på Dessis blogg.
    Tips mindre kommentar på Dessis blogg och lägg tiden på uppdatering:) man är trött på bloggare som vill framstå som överklass invånare. Kram

    Svar: Ja jag försöker bättra mig med uppdateringen. Dock har det varit mycket nu i några dagar och då blir bloggen lidande. Kommenterar inte så mycket på Dessies blogg för hinner inte. Ja här är det ingen överklass utan helt enkelt, enkelt :) Kram
    Mamma

Kommentera inlägget här: