Mamma80- Du vet vem

D Day och förutfattade meningar.

Kategori: Allmänt

Japp precis som det står så är det D Day för mig idag. Vad det gäller skriver jag inte än utan det får bli längre fram när vi bestämmt oss helt. Just nu är det lite kluvet men tror vi kommer fram till det bästa tillsammans.

Jag har märkt, eller det vet väl alla, att folk tror verköigen dom vet allt om en person bara för att man bloggar. Som ett exempel så kan jag berätta att jag såg på en skvaller blogg att folk tyckte att Blondinbella jobbar och sliter inte för hon har eget företag. Och jo visst jag har själv varit en av dom innan som trott att det är så. Men idag så vet jag att det är så mycket slit och jobb med eget företag. Om inte fysiskt så helt klart psykiskt. Och psykiskt är minst lika jobbigt som fysiskt. Men i alla fall jag skrev en kommentar där jag nämnde i stort sett samma sak som jag gjorde här ovan fast i kortare format. och då fick jag en mot kommentar som slutade med, "men mamma80, vad vet du om tungt arbete." .

Jag förstår inte hur folk kan ha så förutfattade meningar om ett alias som dom ser då och då på 2 bloggar. Kan säga att min motkommentar blev att jag skrev några av dom yrken jag haft och dom är, Vårdbiträde, jobbat i icabutik som kassabiträde och fruktansvarig, lokalvårdare, kallskänka, diskare, servitris och mycket mycket mer.

Det är helt enkelt bara dumt att anta saker om folk för att man sett dom skrivanpå en blogg. Jag har arbetat sedan jag 8 eller 9 år, då började jag sälja GT och den väskan var inte lätt att bära. Nej nu får det vara bra med att folk tror saker om varandra, för tror gör man i kyrkan och inutanför!

Kommentera inlägget här: