Mamma80- Du vet vem

Barndomsminnen

Kategori: Allmänt

Jag är född 80 och jag tycker helt ärligt att 80-talet är det absolut bästa årtiondet någonsin. På alla sätt var det bra. Man kunde vara ute hela dagen utan att föräldrarna behövde oroa sig, barn fick vara barn och ja allt på något sätt. Det är svårt att förklara.

Men en sak som jag saknar det är alla gamla godisförpackningar och reklamer för glassar och annat. Hittade några bilder som jag tänkte dela med er här, hur gamla är ni? Är ni födda tidigare eller senare än 80? Är ni kanske lika gamla och minns dessa med? Dela gärna med er om något som påminner er om barndomen.

Tablettaskarna, helt klart så dom borde sett ut än. Tror inte någon av dom finns kvar, vilket är jätte tråkigt.


Den här glasslistan minns jag som igår, den ändrades kanske nåt lite varje år precis som den gör nu men denna minns jag väl. Vaniljpuck och jordgubbspuck, Tom & Jerry, Storstrut och många fler var favoriter. Fast storstrut fick man sällan då den var dyr, haha, på den tiden. Lakritspuck var ju storslamen, för den var pinnen av tuggimi på haha.


Det här godishuset fick jag och mina syskon varje jul. Ser den inte trevligare och roligare ut då än vad den gör nu? Godiset var godare med då.


Jag har aldrig varot förtjust i OLW chips, men påsarna som dom hade då väcker minnen haha. Den där figuren, vargen.


Dom här godisbitarna var ju sååå speciella. Rigi choklad fick vi varje lördag minns jag. AKO kolorna fick man inte ofta men dom var goda. Double Dip kom lite senare tror jag, men det kostade bara 5 kr då, men det var mycket på den tiden.


Någon av dessa som väcker minnen hos dig?
Kommentera inlägget här: