Mamma80- Du vet vem

Min stil, din stil eller samma stil?!

Kategori: MODE

Som jag skrivit här innan så driver jag och min sambo en webbutik med kläder som inte finns innan i Sverige. Vi har märken som inte har haft plats i dom svenska klädbutikerna innan då tryck och stilar är en bit utanför dom ramar som man "ska" ha. 
 
I dagens samhälle så är pressen på utseende så stor och ohållbar och det blir bara värre och värre. Har man inte "dom" kläderna så blir man utstött, misshandlad eller rent utsagt mobbad. Oftast så köper alla sina kläder i samma butiker för att man inte ska sticka ut för mycket och för att veta att man har det som är modernt på sig. 
 
Modet styrs otroligt mycket utav kändisar och även våra unga tjejer som bloggar om mode. Många av bloggerskornas läsare vill så klart ha likadana kläder som sina idoler och gör i stort sett vad som helst för att få tag i det. Och många gånger så slutar det med att 3 st i ett och samma kompis gäng har likadana kläder på sig när dom träffas och har man tur så har man i alla fall valt olika färger. Jag tycker detta är jätte tråkigt.
 
Jag har själv aldrig varit ett stort fan av moderiktiga kkläder. Utan jag tar hellre på mig det som gör att jag känner mig bekväm. Kan ju säga att mjukisbyxor och jeans är mina favorit byxor. Visst Jeans är väl aldrig fel i modet men jag kör i stort sett alltid bootcut för jag hatar stuprör. Jag vill att byxorna ska vara lite utsvängda och sen struntar jag i om det är såå 90-tal, för det är det jag trivs i. Jag följer inte modet i skor utan jag vill ha mina Nike och ett par kilklackar för det är det jag trivs i. Jag skulle aldrig köpa en tröja för att det är Chanel på om jag inte känner att den representerar Mig. Jag skulle inte förmå mig att lägga pengar på den för att den är snygg. 
 
Jag älsklar människor som vågar sticka ut och tar på sig dom kläderna som dom verkligen tycker om och som visar ens personlighet. Man ska vara sig själv och klä sig efter sin personlighet, sätt och stil. Man behöver inte följa med strömmen och ha exakt likadana kläder som hälften av stan har. 
 
Ett bra exempel på egen stil är ju helt klart The Back Pack tjejerna. Sen kan man tycka att det är för mycket smink och styling av hår men det är väl sådana dom är och dom har verkligen sin stil och skryter med det. Jag älskar deras koncept att vara sig själva och även att inte hacka på andra människor. Dom kör sin grej och struntar i vad folk tycker om deras stil. Och det är så det ska vara. Men det är synd att inte fler vågar. 
 
Nu vill jag bara säga att detta är mina åsikter. Detta är vad Jag ser när jag tittar omkring mig. Jag ser dubbelt på stan då mer än hälften av alla människor jag ser har samma kläder på sig. Jag tycker man ska våga sticka ut mer och våga vara sig själv. Prova något nytt, vara ensam om nånting. Det är häftigt det ska du veta. När folk undrar var man köpt tröjan och inte säger, åh den är från Gina va? Jag har också tänkt att köpa en sån/jag har också en sån. 
Vad tycker ni om dagens modehysteri och att allt ska vara så lika? Tycker Du att folk skulle våga mer? Skriv gärna en kommentar om vad du tycker :)
 
Stå upp för dig själv och våga bryta trenden. 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • anonym säger:
    2013-07-28 | 12:56:41

    Man behöver inte klä sig annorlunda för att sticka ut. Och du kan utan problem sticka ut i kläder från gina, hm osv, beroende på hur du matchar, bär upp det m.m. Själv beställer jag helst kläder, då jag bor i en liten stad och utbudet inte är särskilt stort.
    Men detta inlägg? Det känns mest som ett sätt att fiska köpare till eran butik. Kan heller inte påstå att den stilen "sticker" ut, utan i mina ögon är den rätt whitetrash , och wannabe gangster. Menmen, det är min åsikt, det är kul för er att ni lyckats.

    Svar: Kul att du gav din syn på saken :)
    Det har du rätt i, men oftast så stylar dom flesta sätt för det är det som är inne. Och jag personligen tycker att detta är väldigt tråkigt. Beställer också mycket på nätet men finns inte så mycket jag gillar i dom "vanliga" affärerna. Kanske för att jag är lite pojkflicka eller för att jag inte gillar att det ska vara så kortkort, genomskinligt och konstiga färger och tryck. Men det är jag det :)

    Nej du jag har gjort inlägg här på min blogg innan och då gör jag "reklam" för vår butik. Men det behövs i stort sett inte längre :) Utan det flyter på utav sig självt nu.

    Ja det där ordet WT har jag tagit upp i min Diss lista och fattar inte varför folk använder det till ALLT.
    Gangster, ja där har du lite rätt. Vi har riktat in oss på folk som lever ett annorlunda liv. Som vill ha kläder som inte finns i någon annan butik och som vill ha hårdare och "tuffare" kläder. Sen att du tyckte att det är wanna be ja det är upp till dig som du själv sa :)

    Tack ska du ha det var kul att få höra! Hoppas du får en bra dag och tack för att du uttryckte din åsikt :)
    Mamma

  • rebeccaakaulitz.blogg.se säger:
    2013-07-28 | 17:27:05
    Bloggadress: http://rebeccaakaulitz.blogg.se/

    Jag tycker alla ska få klä sig hur dom vill. Det är ju inte direkt någon regel, jag klär mig ganska ofta i mjukisbyxor. Och då har folk kommenterat att jag inte har någon stil eller inte kan något om mode...

    Svar: Helt rätt inställning. Jag går också mest i mjukisar och det är for att jag trivs bast i det. Så fortsätt ga i kläder du trivs i. Kram pa dig.
    Mamma

  • Fanny Jaensson säger:
    2013-07-28 | 17:27:37
    Bloggadress: http://hovskrape.blogg.se

    Riktigt bra inlägg, håller med dig! :)

    Svar: Tack vad roligt att höra :) hoppas du kikare in igen :)
    Mamma

  • PRETTY LITTLE LIARS BLOGG säger:
    2013-07-28 | 17:43:39
    Bloggadress: http://prettylittleliarsserie.blogg.se

    Hej, dela med dig av ditt mest romantiskaste minne som har hänt dig på vår PLL blogg! Du kan vara anonym om du vill, och vi väljer den mest rörande berättelsen som vinnare! http://prettylittleliarsserie.blogg.se/2013/july/dela-ditt-minne.html#comment

Kommentera inlägget här: