Mamma80- Du vet vem

FETMA HIT OCH DIT.

Kategori: PERSONLIGT

Nu har Blondinbella lagt upp jätte härliga bilder på sig i sin blogg, där hon står i vattnet i bara bikini. Tjejen har kurvor, vackert :), och nu får hon kommentarer som, Fan du är smällfet.
Plus att DennisM har lagt upp ett inlägg i sin blogg där han skriver att det är så ohälsosamt att se ut så.
Men saken är den att Isabella tränar till och med nu när hon befinner sig på en kryssning. Var är det ohälsosamma?

Hur kan folk sitta och säga till en person som tränar i stort sett var dag att hon är ohälsosam?
efter att Isabella hade lagt upp dessa bilder på sig själv så fick hon plötsligt över 700 kommentarer på ETT inlägg. Plus en bloggare som bygger sin blogg på provokation som skriver ett helt inlägg i sin blogg.

Visst jag skriver också ett helt inlägg om detta, men det har jag gjort nu i några dagar då jag tröttnat helt på den här utseende fixeringen som pågår. Var smal om du vill, eller du kanske inte ens kan gå upp i vikt. Sån var jag själv innan jag fick barn. Tunn som en sticka och jag var mobbad för det. Vill man vara kurvig eller kanske inte kan gå ner och bli "smal" då ska man vara det. Sen kan jag väl säga att man ska inte banta eller hets äta så man kommer in i farliga mått och vikter. Men det är upp till en läkare att säga till person sånt, inte vi som bloggar.
Ingen av oss har rätt att säga till nån, du ser ut som skellet eller Du ser ut som en köttbulle, eller vad man nu säger. VI HAR INGEN RÄTT TILL DETTA!

Jag var själv dum för längesedan och skrev om Kissies vikt ras, visst det är inte hälsosamt kanske, men jag hade ingen rätt att uttrycka mig till henne. Men det gjorde jag och det var fel. Detta har jag slutat med, för det spelar ingen roll om hur mycket vi läsare skriver att hon ser äcklig ut, för smal eller liknande. Antagligen mår hon bara sämre av att höra sånt, och det kan eda till att hon svälter sig.

Nej vi får ta och vända den här trenden nu. Inte till att folk ska gå upp eller gå ner och alla ska se likadana ut. Utan nu får vi se till att alla får se ut PRECIS SOM DOM VILL! Och göra det till nåt vackert. Alla är unika och då kan man inte se likadana ut, vi måste acceptera detta.

Hoppas ni kan säga er meningen i kommentars fältet då detta är ett stort ämne så finns det många olika tankar och alla tycker olika. HUr tänker DU om detta?

20120129-151501.jpg
Vacker och lycklig tjej!


Lika vackra på sitt sätt!

Blondinbellas bild fån hennes blogg och den andra från Google!

KOMMENTARER:

  • amanda <3 säger:
    2012-02-04 | 22:22:38
    Bloggadress: http://amandamj.blogg.se/

    Så sant inlägg! Låt bruden vara liksom, hon e nöjd, då borde alla andra bara vara glada för hennes skull!

  • nope säger:
    2012-02-08 | 16:02:40

    Tja, roligt, jag sökte nått på google och hamnade på Katrins blogg där honom skrivit om blondinbella.. Då hitta jag en kommentar av dig där du skriver "TÅL INTE BLONDINBELLA! HON ÄR KÄPP RÄTT ÅT HELVETES FALSK"..



    Kul med detta inlägg.. hehe...

Kommentera inlägget här: