Mamma80- Du vet vem

Jäkla rethosta.

Kategori: Allmänt

Alltså blir tokig på den här förbannade rethostan jag har. Det kliar i halsen och hur mycket jag än hostar så försvinner det inte. Så nu har jag gjort honungsvatten som är jätte varmt och ska dricka det. Då kanske jag kan få somna lugnt.

Ni vet väl att honungsvatten är jätte bra när du har hont i halsen eller det kliar? Bara koka vatten och häll lite honnung i ett glas, jag fyller botten. Häll i vattnet och det är kpart. Man kan även koka ett the' på ingefära, vitlök och citron. Japp precis som det låter så är det svin äckligt rentnut sagt. MEN det är superbra. Och även där kan man hälla i honung för att få lite sötma.

Lite tips mot halsen i alla fall :)
Ha nu en bra kväll så avslutar jag den med barnens fika idag som blev färska jordgubbar och grädde jag färgade rosa :) Ha det bäst!