Mamma80- Du vet vem

Veckans....

Kategori: Veckans...

Tänkte börja en ny liten grej här på bloggen. Veckans... ska jag kalla det. 
Ibland hinner man inte uppdatera allt som händer och jag har därför tänkt att jag ska ta bilder då och då när jag gör något så kommer det upp som bilder på Söndagarna. Då kommer det även finnas text till varje bild där jag beskriver vad som hänt. Lite fiffigt eller? 
 
Ok, men nu kör vi igång VECKANS... 
 
Ja barnens rum har sett ut som vet inte vad ett tag nu. Det har inte varit stökigt så men dom ska alltid möblera om och det blir inte bra :s Men det säger man inte till dom så klart. Men i alla fall så såg jag min chans att fixa där inne när dom var iväg med älsklingen i Torsdags. Blev lite ordning i alla fall. Grejerna i fönstret har dom satt själva så där är jag oskyldig. Nu ska vi ju snart få ut deras sängar och få in en våningssäng samt en byrå, lite hyllor och mer tavlor. Jag vill även ha lite längder till deras gardin kappa så ska hitta nån fin som passar dit. Man ser dock inte deras gardin på denna bild. 
Men man ser väl inte att det är ett flickrum va? ;) 
 
Gjorde curry kyckling igår, så jäkla gott. Dock glömde jag ta bild på när det var färdigt så det får jag göra nästa gång. 
Det jag gör är att jag lägger kyckling bitar i ugnen så dom steks färdigt. Sen gör jag såsen som det står på paketet och häller i matlagningsgrädden och Creamy Chiken blandningen. Låter det koka upp en liten stund. Sen lägger jag i hackad lök, paprika som jag skärt i strimlor och annanas som jag delar i bitar. Jag häller även i lite av saften som annanasen ligger i. Sen får det koka upp och sen lägger jag i kycklingen som får ligga och koka lite i såsen och gotta till sig. Sen serverar jag detta med ris. SUPER GOTT!!!! Och ja jag vet att det är värdelöst med pulversås, men jag kan lova er att jag är sååå KASS på att göra såser från grunden. Kan inte ens göra brunsås, då är man kass haha.
 
Veckans godis blev Tortillachips med ostsmak och Iste! Så himla gott och köpte det på Netto så det blev billigt också :) Det är ju super bra! Och gott är det med haha.
 
Ja det var ett litet urdrag ur min vecka. Vad har ni gjort i veckan? 
 
Ha det bäst! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Marren säger:
    2013-01-20 | 11:51:20
    Bloggadress: http://underverktva.blogg.se

    Vill tipsa dig om dessa häftiga mössor http://linnolias.blogg.se/2012/november/hello-kitty.html
    där det blandannat finns HelloKitty mössor då ungarna dina verkar ha dille på just Hello Kitty! Min yngsta har en Kitty i rött o hon älskar den!

  • Anonym säger:
    2013-01-20 | 14:45:21

    Jesus vilket fult rum...

    Svar: Vilken tur då att det inte är ditt ;) Men sitt du uppe i Sthlm och var tuff och klanka på små barn ;)
    Det gör dig verkligen till en bättre människa!
    Mamma

Kommentera inlägget här: