Mamma80- Du vet vem

HEMMA IGEN

Kategori: ELLA

Sorry för kass uppdatering idag, men var tvungen att åka iväg och handla lite hos slaktarn eller vad man ska säga.
Fick även en rolig prat stund med min vän J och hennes gubbe. Dom är så snälla och ställer upp. Fick åka med dom idag in till byn och hem.
Fick även se J i action på jobbet, så kul att hon hittat nåt hon trivs med :)
Glad för dig J!

Ni har kanske sett videon med vår hund och Jennifer (vår dotter), den lades upp då vi fått höra nu två gånger att vi borde avliva vår hund bara för att den är av den rasen som den är (staff) och nu senast i igår så fick vi höra att den skulle bort.
Enbart för att den skäller mot andra hundar och gillar dom inte.
Igår sa tanten att Ella (hunden) måste bort för hon är farlig för barnen.
Vilket hon inte är och det bevisar den här videon!

Jag kommer fixa ett inlägg om Staffar sen där historien om dessa står, och kommer även fortsätta filma Ella i olika situatiioner so visar att hon inte är farlig.
Hoppas att ni ska gilla det och ni får gärna sprida videona med henne då det kommer ut till fler att dessa raser är som vilka andra hundar som helst!


KOMMENTARER:

  • Nej säger:
    2012-06-01 | 18:20:32

    Hej,

    har själv en pitbull och vet hur jobbigt det kan vara med fördomar. Däremot ska inte en hund börja skälla och dra för att den ser andra hundar det får du träna bort, det går inte alltid att skylla på alla andra. Man måste förstå att folk är rädda och man måste uppfostra sin hund.

  • Tror knappast det! ;) säger:
    2012-06-02 | 13:25:09

    Fördomar finns och kommer alltid att finnas. Man får respektera att det finns individer i samhället som är rädda för hundar. Men dom har inte rätt att yttra sig eller ta något beslut som inte angår dem.

    Har själv hundar, och har erfarenheter av liknande raser och dem är hur underbara som helst. Man får den hund man förtjänar.

    Vissa hundar gillar inte att leka med barn, att vara ute och resa, eller att vara med andra hundar. En hund är en individ med egen vilja! Och man kan inte bestämma vad dem ska tycka är roligt och så vidare. Min terrier gillar inte heller andra hundar, och det har jag accepterat.



    Och jag må säga att min hund är det bästa som har hänt mig i mitt sextonåriga liv. Han är en del av min familj, en del av mig helt enkelt. Och folk kan inte bara vräka ut sig och kommentera vad dem tycker om honom. Och innan man går fram till en främmande hund, så bör man fråga ägaren.



    Kortfattat: förstår dig!!

Kommentera inlägget här: