Mamma80- Du vet vem

KALAS

Kategori: PERSONLIGT

Hej på er allihopa! Hoppas ni ar haft en bra vecka och kunnat njuta av dom sista sommar dagarna, för snart kommer hösten.
För att sumera min vecka så blir det:

Måndag: Sjuk
Tisdag: Sjuk
Onsdag: Sjuk
Torsdag: Halv slö men grejar lite hemma
Fredag: Fit for Fight igen =)
Lördag: Då kom Titti med familj och vi hade SKIT KUL! Men det har vi ju jämt. Bara att jag gjorde något galet med ryggen, så jag gick som en gammal tant hahaha. Men det skrattade vi åt bara. Dom kom hit för att vi skulle fira Jennifers 3 års dag så det var lite present utdelning. Utav Titti och dom fick Jennifer sin boll med Hello Kitty som hon pratat om jätte länge, det var en riktig skinn boll som var rosa och söt.
Utav oss i här hemma fick hon ett set med trädgårdsmöbler, helt i rosa och med prinssesor på. Så gissa var barnen just nu sitter och äter frukost =) så gulligt med parasoll och allt. Vi var även iväg och badade lite vid sjön och till och med Jennifer som är badkruka (förutom i poolen då) doppade sig. Så där satt vi och fika och mös.
Sen drog vi oss hem för att grilla och barnen skulle bada i poolen hemma.
Grillningen blev benfri fläskkarre, Ris och champinjoner och strimlade morötter i en sås av sweetchili och lite annat som kokar i hop i stekpanna. Jätte jätte gott.
Sen blev det sommar tårta och massa lek innan kompisen åkte hem. Sen var vi helt slut hahaha.

Söndag: Ja i dag blir det fullt upp igen då vi får massa gäster. Ska fira med familjen idag så det blir mer presenter och mer tårta. Det blir pappa med sin fru och våra två bröder, min syster med sin familj, samt Kristoffer och Jonas som kommer. Sen tror jag att min svägerska och hennes familj skulle komma också och älsklingens pappa, men har inte fått kontakt med dom så jag har ingen aning om dom kommer. Men det blir bra ändå.
Har tänkt att göra en tårta med chokladbottnar, hallonsylt och vaniljsås. Sen istället för grädde så tänkte jag ta Philidelphia ost med chokladfloorsocker. Kommer bli namsisgt!

Nej nu ska jag ta en kopp kaffe till här på verandan och sen ska jag börja göra klart här hemma för kalaset. Har en hel del som ska städas och grejas. Fast jag skäms för att jag inte har bakat något själv till i dag, för det gör jag alltid. Men med tanke på att jag legat sjuk så har jag inte orkat. Men det får gå ändå och tårtan ska jag ju göra. Det blir nog bra tror jag =)

Nu får ni ha det så super bra och ta hand om er där ute!




Kommentera inlägget här: